پس از تنها 6 ساعت اطلاع رسانی در بالاترین، شبکه برق رسانی پایتخت به لرزه درآمد (فهرست محلهایی که برقشان قطع شد) ـ۱۲۸ کلیک
bilmaz.blogspot.com
دیروز حدود تنها 6 ساعت مانده به سخنرانی احمدی نژاد در تلوزیون، دوستانی در بالاترین از این خبر آگاه شده بودند دیگران را دعوت کردند تا با روشن کردن لوازم برقی شان باعث قطع برق حین سخنرانی احمدی نژاد شوند. خبرهای پراکنده از نقاط مختلف ایران حکایت از قطع برق بخش گسترده ای از خیابانها و بزرگراههای پایتخت و برخی از محلات مسکونی دارد. بخشی از اطلاعاتی که از اظهار نظر دوستان (عمدتا در بالاترین) جمع آوری شده به شرح زیر است. برای کنترل این اطلاعات و تکمیل آن نیازمند همکاری شما هستیم. *** قسمت بالايي اتوبان يادگار امام....اتوبان ازادگان.....اتوبان صياد شيرازي......اتوبان بابايي......و قسمت غربي اتوبان نيايش....در لحظاتي كه احمدي نژاد صحبت ميكرده قطع شده بود. *** چراغ هاي روبروي پارك ملت دو تا در ميان قطع بودند.سمت پارك وي و ولنجك هم به همين صورت قطع بودند.كه تاريكي بيش از حد اتوبان خيلي به چشم مي امد. *** من سمت پمپ بنزين ولنجك را ديدم.اونجا برقش قطع بود.سمت ارژانتين هم به همين صورت قطع بو *** برق اتوبان سمت ولنجك و ارژانتين فطع بود *** قسمتی از منطقه عباس آباد تهران که ما سکونت داریم برق نیم ساعت قطع شد *** در اتوبان نیایش کلیهی چراغها خاموش بود. برق بندر امام هم قطع بود. *** برق ما در گوهر دشت کرج هم پرید. خیابونا هم از چند ساعت قبلش کاملا تاریک بود. *** من الان از فرودگاه یک مهمانم رو آوردم. خیابانهای شهر در تاریکی فرو رفته. *** برق شاهین شهر اصفهان هم رفته. یکی از دوستام از اونجا تماس گرفت گفت *** برق شهرستان بندر امام دراستان خوزستان از 21:45 الی23:00 قطع بود. در تماس تلفنی با دوستان اطلاع حاصل شد که برق مناطقی از اهواز، آبادان، و بندر ماهشهر نیز قطع بوده است. *** همین الآن هم از تبریز خبر رسید که حدود یک ساعتی برق قطع شده است. *** امروز از ساعت هجده و بیست دقیقه به مدت یک ساعت برق منطقه بهارستان، چهار راه سرچشمه، خیابان امیرکبیر تا امین حضور قطع شد و من برای اولین بار از این قطعی برق عمیقا خوشحال شدم... *** من تهرانپارس بودم، می گفتن برق خیابونا تا رودهن و آبسرد قطع شده. از اون به بعدش رو خدا می دونه. بی برقی در اتوبان بابایی رو که خودم دیدم. -... این مطلب به تدریج تکمیل می شود... نکته: 1- اگر شما هم اطلاع جدیدی دارید لطفا در بخش نظرات قرار بدید. لطفا ما را در تعیین درستی یا نادرستی اخبار بالا یاری بدید. 2- ظاهرا حکومت تصمیم گرفته برای مقابله با گسترش این طرح به جای قطع کردن برق مناطق پرمصرف، برق خیابانها و مناطق حاشیه ای رو قطع کنه. به نظر شما چطور میشه با این مساله مقابله کرد؟
توجه: ۴ کاربر بر این باورند که این لینک مشکل خبر غیرواقعی دارد.
bilmaz mrshn rnamdari doctorM viraneh rayan4rj bobby1363 bakhtiari shams65 natilus saeed70 sinabalkan lybehrooz yozpalangh sina_21 minam1986 shimo Sandbaad nasoot

فکر کنم دست کم دیگه شکی باقی نمونده که طرف مقابل از مرحله ندیده گرفتن و مسخره کردن گذشته و وارد مرحله مقابله شده.
این جمله گاندی رو به یاد داشته باش و هموطنانت رو مسخره نکن:
"ابتدا تو را نادیده می گیرند، سپس مسخره ات می کنند و بعد با تو می جنگند. ولی در نهایت پیروزی از آن توست."
قصد توهین نداشتم، و اگر این گونه برداشت کردید عذر میخوام. نقطه قوت این جنبش نگاه واقع گرایانه و نزدیک به تودههای آن است، این حرفها باور بفرمیید وهن جنبش است. کاری ندارم چقدر اجرائی است، اصلا بکنیم که چه؟ اتفاقا اگر بر پیش احمدینژاد نمیگفت خاص و خاشاک این گونه مردم عصبانی نمیشدند. بگذارید حرف بزند تا مردم یادشان نرود با که طرف هستند.
تو مبارز ه از همه روش ها بايد استفاده کرد
اینم يه راهشه
يادمون باشه
تو جنگ همه مردم تو خط مقدم نميجنگن!
منطق رو تو رو خدا
همین الان داری بازتابش رو می بینی
ممكنه لطف كني و لينك بازتابش رو در يه خبرگزاري معرفي كني؟
من نميخوام كسي رو نااميد كنم . اگه بيشتر از شما از اين رژيم متنفر نباشم مطمئن باش كمتر نيستم. ولي فقط ميخوام بدونيد مبارزه احساسي و بي پايه و اساس فايده نداره. توهم پيشرفت و پيروزي هم فايده نداره.
قطع اس ام اس در طول 10 روز 14 ميليارد تومان به مخابرات خسارت زد و در تقريبا تمام خبرگزاري هاي جهاني بازتاب داشت ولي قطع برق 4 تا اتوبان چقد خسارت داشت؟ تو چند تا خبرگزاري موثق در موردش صحبت شد؟
روي حرفام يه كم فكر كنيد بعد منفي بديد و حمله كنيد
باید بگم برای قطع برق تهران فقط به 1000 تا اتو و ماشین لباسشویی نیازه اما برای تحریم sms حداقل به ده ملیون مشترک کدوم عملی تره؟البته تحریم sms هم ایده ی خوبیه مبارزه ی مدنی همه جانبس و مستمر سعی کنین شما هم برای تحریم sms اطلاع رسانی کنین.
این کار مصداق عینی سر زیر برف کردنه. اونایی که این طرح رو دادن هیچی از ساختار شبکه برق و به خصوص شبکه توزیع نمی دونن. اونایی که قبلاً اخبارشون رو از صدا و سیما می گرفتن الان هم اتو نمی کنن و برقشون هم قطع نمی شه. شما به زحمت برق خودتون و 4 تا کوچه دور و برتون رو قطع می کنین. اگه تلویزیون رو خاموش کنین هم همون جواب رو می گیرین.
دوست عزیز این کارها ریشه ای هستن و همه در حال انجامش هستن من به شخصه چند نسخه منتشر کردم
با استفاده از این تکنیک با مصرف (هر چند کم) قادر به قطع برق هستیم :
http://balatarin.com/permlink/2009/7/7/1650357
طرح شما هم اگر در یک مجتمع آپارتمانی اجرا شود فیوز خود مجتمع را قطع می کند چون این فیوزها برای درصدی از کل بار طراحی می شوند. خلاصه این که خاموشی به احتمال زیاد از محله خودتان جلوتر نمی رود.
حماقت شاخ و دم ندارد. من مطمئن هستم این گروهی که پیشنهاد استفاده از اتو را دادن، به احتمال قوی از وزارت اطلاعات ریشه می گیرند. اینطور به قول خودشان به اعتراضات جهت می دهند و مردم را تشویق می کنند به اتو به دست گرفتن در ساعات مشخص!
.
من موافق هستم که انجام دادن فعالیت های کوچیک بهتر از انجام ندادن هیچ کاری است، اما کار ابلهانه انجام دادن، بدتر از انجام ندادن کاری است.
اگر دلیل "منطقی" علیه این طرح دارید بگید. بسیار استقبال می کنیم چون می تونه به تکامل طرح کمک کنه. ما از تمسخر نمی ترسیم ولی از اینکه اشکال منطقی توی کارمون باشه خوشحال می شیم بدونیم و اصلاح کنیم.
.
اگر هم طرح دیگه ای در ذهن دارید برید و در جای دیگه ای مطرح کنید.
.
ما این طرح رو اجر می کنیم و ابدا به افراد معلوم الحالی که بدون هیچ دلیل منطقی می خوان جلوی ما رو بگیرن توجه نمی کنیم. رهبر بزرگ مبارزات مدنی دنیا گاندیه و گاندی به ما یاد داده که از تمسخر نترسیم و مایوس نشیم.
.
"ابتدا تو را نادیده می گیرند، سپس مسخره ات می کنند و بعد با تو می جنگند. ولی در نهایت پیروزی از آن توست."
اینها تمام کامنتهای من آنجا دلیل بچگانه بودن این تاره است
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
:))))))))))))))))))))
امیر احمدی
به شما ربطی نداره که ما می خواهیم چه کار کنیم. به همه لینکهای مخالف حکومت منفی میدی و به این لینک هم منفی "توهین آمیز" به این لینک دادی! خوشحالم که چنین لینکی مثل یه توهین باشه برای طرفدارای ا.ن.
.
این مزخرفاتی هم که تلاوت کردی قبلا در پست های متعدد، جواب داده شده. هرچند مسلمه که طرفدارای حکومت دنبال جواب نیستن و فقط می خوان دیگران رو منصرف کنن.
.
.
برای سایر دوستان که تازگی وارد بحث شدن لینک های زیر رو که خلاصه مباحث مطرح شده درباره این طرح هست قرار میدم. بخونید و اگر اشکال خاصی به ذهنتون رسید بگید.
پاسخ به همه شبهات درباره طرح "خاموشی سبز"
خاموشی سبز: طرحی که حکومت را زمین گیر می کند
آخی بمیرم برات
یکی نیست این یارو amirahmadi رو بن کنه دیگه چیکار باید بکنه که بفهمین اطلاعاتیه. این بالایارها مثل اینکه خوابن
خلاصه همه کامنتهای تو اینه که این طرح اجرایی نیست. ولی همونطور که می بینی داره اجرا میشه و جواب هم داده. همینه که شما رو ترسونده و به بد دهانی کشونده.
دوستان تازه ورود به بالاترین بهتره ابتدا سوابق ده پانزده نفر "مخالف همیشه در صحنه!" این طرح رو بررسی کنن و بعد درباره حرفهای اونها قضاوت کنند.
..
.
.
سه ماه زحمت کشیدیم تا مردم رو متقاعد کنیم یه برگه رای رو بنویسن تو صندوق بندازن. حالا کار بزرگتری پیش رو داریم. 6 ساعت که سهله، اگر لازم باشه یک عمر وقت می ذاریم تا بوق این حکومت کودتایی رو خاموش کنیم.
.
.
.
.
لطفا به دوستانتون اطلاع بدید: کارهای برقی پرمصرف رو به ساعت 9 شب موکول کنیم.
.
ول کنید و اعصاب خودتان را به هم نریزید. این مملکت از دست رفته است. بسپاریدش به دست همین برادران. رئیس جمهورمان ا.ن. است، رهبرمان سازگارا، جایگاه علمی و اقتصادی ما در دنیا مشخص است، مبارزانمان هم همین دوستان کیبورد بر کف اتو در دست هستند.
ولی کنید و بگذارید آقایان در حال و هوای خودشان باشد.
30 سال است که شاه کفن شده و این وطن وطن نشده. خودتان را ناراحت نکنید.
جمع کنید این مسخره بازیهارو
به جای این کار که ثابت شده (بالا هم چند تا دلیلش اومده) درست نیست میتونید به جاش شعار بدید ، شعار نویسی کنید ، اعلامیه بدید به خونه هایی که حدس میزنید اینترنت یا ماهواره ندارند ...
حداقل این هستش میتونید بین دوست و آشنا بگردید و 4 نفر ادم که هنوز متقاعد نشدن گیر بیارید و با ادله متقاعدش کنید که این جنبش به حق ...
باید به همه توی ایران اطلاع رسانی کنیم. هر کسی حداقل به بیست نفر توی ایران ایمیل بزنه بگه کارهای برقی شون رو بذارن ساعت نه شب انجام بدن. ما موفق می شیم و به زودی بعد از خاموشی خیابونها نوبت به محله ها میرسه. ما نشون میدیم که می تونیم.
فقط ایکاش میدونستیم که چه کسانی برای حفظ اون شبکه از جونو دل دارن مایه میزارن.....یادمه یه بار برای پیدا کردن یه قطعی زیر زمینی 3 شب تمام بی خوابی کشیدیم...کیه بفهمه که اون کارمندای بدبخت باید همش تو حولو ولا باشن...فردا هم وزیر نیرو میاد میگه رشد 5 درصدی پیک ما دلیلش اینه!
شما لطف کن اون وقت رو صرف یادگیری بکنی تا چهار تا اتوبان خاموشی رو رسیدن به آزادی ندونی......خاموش کردن "بوق" مملکت پیشکش....فقط اون رله رو یه نگاه دوباره بنداز....اگه بررسی سختته.
خوب دوست من، این کارها رو هم می کنیم . منافاتی که باهم نداره. اساسا ما برای موفق شدن به همه این کارها احتیاج مبرم داریم. شک نکنید که راحتشون نمی ذاریم. شما هم به جای اینکه اینجا با من یکی به دو کنی بهتره بری و در اطلاع رسانی به مردم کمک کنی که اوجب الواجباته.
من خراب اون جمله گاندیم. به نظر خود من اون شعار هر نوع جنبش اعتراضیه. اینجا حداقل هزارتا کامنت روی این موضوع بحث منطقی شده و جمع بندی شده و لینکش رو هم گذاشتیم. یعنی کسی با بحث منطقی مشکلی نداره و به نظر من اساسا همون بحث ها بوده که این طرح رو اینطور پخته کرده. شما هم اگر هنوز اونها رو نخوندی یه سری به این لینک بزن:
http://balatarin.com/permlink/2009/7/5/1647092
و این یکی
http://balatarin.com/permlink/2009/7/6/1647854
یک مقاله ای هم اوس پیمان در هفت تیر داره که لینکش رو پیدا نکردم
دقیقا مساله همینه. اونها الان باید اعتصاب کنن. اونها هم با ما هستن ولی حکومت نمی ذاره اعتصاب کنن. اعتصاب حق قانونیه هر صنفیه. اعتصاب برای اینه که سیستم تهدید بشه به اینکه خواسته افرادش رو برآورده کنه والا از تعادل خارج میشه. همه نافرمانی های مدنی همینطور هستن. ما به اونها کمک می کنیم نه اینکه علیه اونها باشیم.
میدونی این یعنی چی؟ این یکی از بزرگترین اهداف نافرمانی مدنیه. یعنی حکومتی که داشته با هزار دوز و کلک و بوق رسانه ای می گفته که همه چیز آرومه و هیچ خبری نیست و ما بر اوضاع مسلطیم، حالا اعتراف می کنه که چندین میلیون نفر مخالف داره که در این سطح با هم متحدن و حکومت از اداره امور عاجزه. انتشار چنین خبری دودمان حکومت رو برباد میده چون از فردا مردم می گن حالا که تونستیم این کار رو بکنیم چرا کارهای دیگه رو نتونیم. ما همه تلاشمون رو می کنیم که این حس همبستگی رو در ملت ایجاد کنیم.
دوست عزیز همه این مباحث قبلا بحث شده و من تا حدودی دارم جمع بندی حرفهایی رو میگم که دیگران هم بارها گفتن. شما یک مطالعه ای درباره اون لینکها بکن و بعد اگر اشکالی باز هم بود بگو. چون به هر حال باید مواظب باشیم که هیچ نقطه ابهامی در طرح نباشه.
amirahmadi
http://balatarin.com/users/amirahmadi/links/voted
دوست عزیز واقعا اگر فکر می کنی امکان پذیر نیست، خوب کسی شما رو وادار نکرده انجام بدی.
چرا دیگه راه افتادی و منفی میدی به تمام لینک ها؟
دوست عزیز، ما به هیچ وجه قصد صدمه زدن به سیستم برق رسانی رو نداریم. ما می خواهیم صرفا مخالفت خودمون رو از روشهای قانونی نشون بدیم و ابزاری داشته باشیم که با بوق رسانه ای حکومت مقابله بکنیم.
ضمنا وقتی مصرف مناطق مسکونی زیاد میشه، حکومت یا باید برق اون مناطق رو قطع کنه، که عملا با اینکار مخالفت ها رو به رسمیت شناخته و به موج اعتراضات دامن زده یا به جای مناطق مسکونی برق صنایع رو قطع کنه که این کار در واقع یک نوع اعتصاب از نوع قوی تر و فراگیرترشه.
به هر حال تاکید می کنم قرار نیست برق دائما بره ولی ما در تلاش هستیم که مردم باور کنن چنین ابزاری در دستشون دارن و یاد بگیرن که هر وقت که لازم شد ازش استفاده کنن.
:))مزخرف تو تلاوت میکنی، تلاوت که هیچی تلاونگ میکنی، بعد هم اگه این رو نگی چی بگی :)) جواب علمی که نداری بدی :))
.
اگه کسانی مثل تو مخالفین ا.ن باشند من جدا ترجیح میدم در صف موافقینش رده بندی بشم :)) معیار مخالفت شما با حکومت جنبش اوتو هستش؟ :))
این تلاوت میکنی هم تکیه کلام بسیجیهاست. من سالها بین این افراد بودم و خوب حرف زدنشون رو میشناسم.
آره دقیقا، رفیقه شفیقت اولین بار از این کلمه استفاده کرد:
، خودت هم که خودتو لو دادی بریده بسیجیه سابق :))
آره، هرکس با جنبش اوتو مخالف باشه اطلاعاتیه؟ هرکس با جنبش اطو مخالف باشه بسیجیه؟ :)) من شدیدا ترجیح میدم جزو این دسته قرار بگیرم تا جزو اپوزیسیون طرفدار جنبش اوتو
ارواح عمه تان که جواب داده :))
.
.
به نظرم رسید از فرصت استفاده کنم و این بند رو با تاکید بیشتر تکرار کنم :
.
وقتی مصرف مناطق مسکونی زیاد میشه، حکومت یا باید برق اون مناطق رو قطع کنه، که عملا با اینکار مخالفت ها رو به رسمیت شناخته و به موج اعتراضات دامن زده یا به جای مناطق مسکونی برق صنایع رو قطع کنه که این کار در واقع یک نوع اعتصاب از نوع قوی تر و فراگیرترشه.
به هر حال تاکید می کنم قرار نیست برق دائما بره ولی ما در تلاش هستیم که مردم باور کنن چنین ابزاری در دستشون دارن و یاد بگیرن که هر وقت که لازم شد ازش استفاده کنن.
من سالها توی یه مدرسه مذهبی درس خوندم (نه بسیج) البته تو مثل اون بچه ها نیستی. امثال تو بدلیل دسترسی به اینترنت راحت میتونن خوب و بد رو تشخیص بدن و مثل اون دوستان سابق من از سر ناآگاهی با این جنایتکارها همصدا (و البته همکار) نشدی. (گرچه از بین هون بچه ها هم خیلیهاشون الان افکار اصلاح طلبانه دارن)
اینکه هرجا پستی در این مورد زده میشه زود سرو کله تو و چند نفر دیگه پیدا میشه که به شدیدترین شکل باهاش مخالفت میکنی دو تا معنی بیشتر نداره
یا یه آدم عقده ای هستی که میخوای با ابراز مخالفت خود نمایی کنی (که اگر اینطور نبود دلیل نداشت با این لجاجت و پیگیری ابراز مخالفت کنی. صبر میکردی دو سه هفته که گذشت اگر نشد همه میفهمیدن که نمیشه هیچ اتفاقی هم نمی افتاد) یا اینکه ماموری هرکسی که دنبال این ایده هست رو مایوس کنی و از نظر من حالت دوم شامل حال تو میشه.
به ظاهر خودشان را مخاف جلوه می دهند اما فکر می کنند که دیگران هم مثل خودشان هستند.
امام زین العابدین (ع) : خدایا شکرت که دشمنان ما را از احمق ترین ها برگزیدی .
شما خودتون رو خیلی جدی گرفتید که کسی بخواد بیاد بین شما نفوذ بکنه خودش رو مخالف جلوه بده و....من اصلا فکر نمیکنم دیگران مثل من باشند، خجالت میکشم از اینکه کسانی که با قطع برق میخواهند حکومت را سرنگون کنند مثل من باشند
خوب اینقدر اینجاها پرسه نزن تا کمتر خجالت بکشی
من با تمام پستهای مربوط به قطع برق مخالفم، به هیچ لینک ضد حکومت دیگری هم منفی ندادم، علت مخلفتم با قطع برق هم ۱ به دلایل فنی است و ۲- ارزش و اهمیت برق و حیاتی بودن آن را در تمدن میدانم و معتقدم تحت هیچ شرایطی نباید به زیرساختهای کشور صدمه زد (در اعتراض نباید شیشههای خون خودتون رو بشکنید)، این پستها از نظر کسی که به این ۲ موضوع واقف باشد توهین آمیز است، مخصوصا داستان سرایی کسانی که هیچ سر رشتهٔ فنی از ماجرا ندارند! شما اگر دوست داشتید بگوید امیر احمدی مزدور است، بسیجی است و... برای بنده کوچکترین اهمیتی ندارد، راستش با آنکه از بسیجیها حالم بهم میخورد اما ترجیح میدهم جزو بسیجیها طبقه بندی بشوم تا کسانی که با "آفتابه" قهر کرده اند و در اعتراض شیشه خانهشان را میشکنند، این آخرین حرف بنده با تمام طرفداران جنبش اطو است، از این ببعد بنده منفی میدهم، شما هم مثبت بدهید، فحش بدهید و البته اگر فکر میکنید منفی غیر قانونی است گزارش تخلف رد کنید.
شما کمتر پرسه بزنید تا من کمتر خجالت بکشم، ۱ ماه حساب باز کردهای و اینجا را ارث پدرت میدانی؟
هدف نمایش اعتراض است .
شما کافی است یک نگاه به نظرات و رای های بنده بیندازید . من یادم نمی آید در جایی پیدا شده باشم و به شدیدترین شکل مخالفتی ا کسی کرده باشم .
اما بنده رای های شما را بررسی کردم. شایسته این حرف ، خود شمایید .
این سایت ارث پدر هیچ کس نیست. شما با این لحنتان فقط این شبهه را تقویت می کنید که لحن شما به مامورین اطلاعات شباهت عجیبی دارد .
اولا 1 ماه نه 2 سال و خورده ای
ثانیا دیگه لزومی نمیبینم بیشتر از این به کامنتهای تو جواب بدم. بقدر کافی دست خودتو رو کردی دیگه نیازی به توضیح بیشتر نیست.
یعنی کار بالاترین به جایی رسیده که یک نفر به یک لینک خبری مثل این، منفی "توهین آمیز" بده و با این لحن در برابر قانون وایسته؟!
مگه تو نمیگی دلایلت فنی و زیرساختیه؟ پس چرا منفی توهین آمیز می دی؟
این بود استدلال و منطقی که ازش دم می زدی؟ گزارش تخلف رد کنیم؟ یعنی تو مرام شما جز با حذف مخالف جور دیگه نمی شه بازی کرد؟
2.age ba jonbesh hamrahid aval ehteram gozashtan be nazar baghie ro asl begzarin
dovom;rahkare behtari bedin va age rahkarha khame bahs nakonin rahkar bedin
sevom ,jang va ekhtelaf bein jonbesh yanit taiied koodetachiha
3.be omid piroozi
هر کاری از دستمون بر بیآد باید انجام بدیم. قطع برق نتیجه خواهد داد.
1-ثابت كنين البته قبلش اين لينك رو بخونين مخصوصا بخش نظرات مورد اول
2-اين همه شخصي كه مثبت دادن هم حياتي بودنش رو ميدونن!
اينجا حداقل 3 نفر رو ميشناسم كه رشته تخصصي شون برق هستش و تاييد ميكنن.البته جناب آقاي احمدي من حاضرم بيام پيش شما شاگردي كنم! ولي آدم كه ميخواد دليل بياره خودش بايد كارشناسه ارشد باشه(با بعضيا بايد به زبون احمدي نژاد سخن گفت) بنده بررسي1و2 آزبررسي1 ماشين1و2و3ومخصوص ديناميك قدرت(مقطع ارشد) تاسيسات پاس كردم مدتي تو نيروگاه بودم ميخام بگم اينا داستان سرايي نيست عمري است كه در اين راه گذشته!
اینم از بیانات یکی از فرماندهان مقاومت اتو گونه شاخه تهران بزرگ
موافقم.فقط بعضي دوستان كه تعدادشون هم قليله با دليل و منطق قانع نميشن و اينجا هم دارن انسجام مون رو بهم ميزنن.به نظر من براي اينكه بخش كامنت اينطوري تلف نشه يه پست ديگه گذاشته شه براي اين دوستان(با اينكه تعدادشون كمه باز حاضرم عملي بودن اين طرح رو براشون بگم ) پس خواهشا ديگه به اين دوستان جواب ندين نگا كنين 80 درصد وقت و كامنتا به جاي بحث فني شده جواب پس دادن به حرفاي الكي.بزارين منفي بدن بزارين دلايل عجيب بيارن .
ديشب ؟
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم / موجیم که آسودگی ما عدم ماست .
من با هر جنبش و حرکت هماهنگی موافقم ، اصولا مخالفت با این جور جنبش ها 2 دلیل میتونه داشته باشه ؛
1 . همکاری با حکومت نامشروع اسلامی .
2 . مشکلات پیچیده ی شخصیتی و عادت به مخالفت با دیگران .
دوستان میهن پرست ، به یاد شهدای راه آزادی باشید ، به یاد نداها ، به یاد مردان و زنانی که دلاورانه جان در کف گذاشتند ، فردا 18 تیر است ، ما حماسه ی تاریخیم ، رنج کشیده ایم ، از خود جفا دیده ایم ، از خودی ها خنجر خورده ایم ، ولی همیشه ایستاده ایم ، از گور خود بر خاسته ایم و دوباره خون در رگهایمان جاری شده است .
ما از نسل کوروشیم ، از خون بابک ، از خاک فردوسی و از تبار آتش .
زنده باشید دلاوران هم پیمان .
... اهورا ...
ممنون از نقل قولی که من نسبت به این طرح کردم الکس جان
فرموده بودید که مهندس برق هستید و سابقه کار در نیروگاه دارید
ولی میشه بفرمائید اطلاعاتتون راجه به شبکه مصرف و خطوط انتقال و PROTECTION ]چقدر هست و راجع به رله های OVERLOAD چقدر اطلاعات دارید
جناب مرداویج من به عنوان یکی از مخالفین این طرح که بیشتر به کارهای پت و مت شبیه هست تا به یک نافرمانی مدنی از جنابعالی خواهشمندم از طرفداران سفت و سخت این حرکت بخواهید سن و تحصیلات خودشان را بگویند تا میزان اطلاع آنها از شبکه مصرف و خطوط انتقال نه فقط نیروگاه مشخص شود
حرف دوست عزيز سيامك كاملا درسته. مطمعنا سيستم حفاظتيى كه روى مدارهاى شبكه ى برق كلان شهرى مثل تهران نصب مى شه، مانع از اين مى شه كه از اين عمل شما سيستم آسيب ببينه. چون رله هايى كه كارشون حفاظت از سيستم هستن منطقه اى هستن و باعث مى شن كه اگه OVERLOAD بالا بود برق اون منطقه قطع شه. حالا سوال اينه كه هدف شما از روشن كردن وسايل برقى چيه؟ اگه مى خواين به شبكه ى برق تهران آسيب بزنين، اين عمل غير ممكنه. اگه مى خواين با اين كار به عنوان نشونه ى اعتراض برق منطقه ى خودتون رو قطع كنين اين كار عمليه. فقط مشكلى كه هست اينه كه چون خودتون هم توى منطقه هستين برق خودتون هم قطع مى شه. آيا اين چيزى هست كه شما بخواين؟
------------------------
يكى از دوستان يه كامنت جالب گذاشته بود كه اينجا مى آرم چون مربوط به اين بحثه: "يارو با آفتابه لج كرد، ريد به خودش"
اگر انرژی از سایر کشورها میاد به ایران، چرا سال پیش که پولدار هم بودیم(نفت 130 دلاری میفروختیم) نتونستیم برق بخریم؟ چرا خاموشی داشتیم؟
نه آقای به ظاهر همه چیز دان... اینها قرارداد است. برای هر شش ماه یکبار تمدید میشود. به دلیل اینکه ایران با مشکل کمبود انرژی مواجه بود و نمیتوانست انرژی در پیک کشورهای همسایه رو تامین کنه، در نتیجه اونها هم با ایران تمدید نکردند. امسال به فضل خداوند، باران داشتیم مجدداً نیروگاههای آبی وارد عمل شدند و می توانند در ساعات پیک وارد چرخه مصرف شوند.
به نظر اوتو به برق زدن هم صد در صد نمیتونه شبکه انرژی کشور رو مختل کنه... اما این یک ابراز وجوده.. یعنی ما زنده ایم... مگه تظاهرات که میشه در تمام خیابون ها تظاهرات میشه و یا وقتی تظاهرات میکنین دولت مختل میشه کارش؟ تظاهرات و سایر اشکال مقاومت برای اینه که بگیم : "آهای اقایون سیاستمدار، ما هستیم و حقوق ما رو پا...
قباحت داره به خدا ؟
همه هدفشون یه چیزه ! پس هم واقعگرا باشید و هم دوست و یاور همدیگه ...
اندکی صبر ،سحر نزدیک است ...
.
.
.
ضمنا دوستان از اینکه اونها هی میان توی این لینکها بحث راه میندازن استقبال کنید:
.
اولا دلایل منطقی فراوانی برای این طرح وجود داره ه تا به حال کسی نتونسته "منطقا" اون رو زیر سوال ببره. بنابراین هرچی بحث بیشتری بشه، افراد بیشتری به حامیان طرح اضافه میشه.
.
.
ثانیا این بحث ها باعث می شه همیشه لینکهای مربوط به این موضوع توی صفحه دیده بشن و افراد بیشتری از طرح با خبر بشن.
.
.
بنابراین خسته نشیم و هر سوالی، حتی مسخره آمیز، مغرضانه یا تکراری رو با صبر جواب بدیم و اجازه بدیم فضای بحث باز باشه که این به نفع این طرح و جنبش سبزه.
از این به بعد هر وقت برق قطع شد میذاریم به حساب مبارزه .....
.
قطعی برق در ماهها و حتی سالهای پیش رو هم به همین حساب میذاریم ، چون خیلی زرنگیم ............
درمورد نظر سیامک باید بگم که این بحث چندین بار مطرح شده. خود سیامک هم فکر کنم از اول این موضوع رو مطرح کرد. با این حال من اول کامنت بالایی kevesha رو جواب میدم. تا شما خیالت راحت بشه بعد میرم سراغ بحث سیامک.
kevesha گفت:
جواب:
ما به هیچ وجه قصد صدمه زدن به سیستم برق رسانی رو نداریم. ما می خواهیم صرفا مخالفت خودمون رو از روشهای قانونی نشون بدیم و ابزاری داشته باشیم که با بوق رسانه ای حکومت مقابله بکنیم.
ضمنا وقتی مصرف مناطق مسکونی زیاد میشه، حکومت یا باید برق اون مناطق رو قطع کنه، که عملا با اینکار مخالفت ها رو به رسمیت شناخته و به موج اعتراضات دامن زده یا به جای مناطق مسکونی برق صنایع رو قطع کنه که این کار در واقع یک نوع اعتصاب از نوع قوی تر و فراگیرترشه.
به هر حال تاکید می کنم قرار نیست برق دائما بره ولی ما در تلاش هستیم که مردم باور کنن چنین ابزاری در دستشون دارن و یاد بگیرن که هر وقت که لازم شد ازش استفاده کنن.
منبع:
http://balatarin.com/permlink/2009/7/8/1650669#c-...
.
در این طرح گفته نشده که هدف قطع شدن کل برق پایتخت یا کشوره. همون منطقه هم که قطع بشه بسیار خوب، روحیه بخش و موفقیت آمیزه. ضمن اینکه مگه وقتی شما تظاهرات می کنی کل تهران شلوغ میشه. همون که اعتراض رو نشون می دی کافیه که طرف مقابل بفهمه که ما هستیم و راحتش نمی ذاریم.
ما وقت می ریم راهپیمایی حداکثر یک محله رو تحت تاثیر قرار می دیم ولی خبرش جهان رو می گیره. این کار هم همینطوره. اگر یک
منطقه هم با این روش مخالفتش رو نشون بده، خبرش در روحیه بقیه بسیار موثره.
منبع:
http://balatarin.com/permlink/2009/7/5/1647092
.
هدف ما این است که با روشهای مدنی و به هر ترتیب ممکن نشان دهیم که این حکومت نامشروع است و جامعه در "وضعیت عادی" نیست.
منبع:
http://balatarin.com/permlink/2009/7/8/1651054
.
امیدوارم مساله در مورد اهداف این طرح برات روشن شده باشه. متاسفانه فرصت بیشتری برای سرچ کردن ندارم. بچه ها توضیحات بیشتری و روشن تری هم به این مساله دادن که با کمی جستجو پیدا می کنی. اگر باز هم ابهامی بود بگو.
سیامک در اینجا: گفت:
جواب:
1- اگر اتفاقی برای شبکه نمی افته چرا به وحشت افتادید؟ چرا وزارت نیرو در به در برق صنایع و برزگراهها و ووو رو قطع می کنه که مبادا مردم احساس موفقیت بکنن؟
.
.
2- اگر منظورت از "دستمال" خون جوانان بی گناهیه که روی آسفالت ریخته شده یا میلیونها رای هست که دزدیده شده و زندانیان بی شماریه که توی بند ها افتادن
اگر منطورت از "قیطریه" مقداری سوخت و تعدادی ادوات نیروگاهیه که سالهاست تعمیر نشدن.
بله دوست ما، ما به خاطر این دستمال، قیطریه که سهله، حاضریم جهانی رو به آتش بکشیم.
منبع:
http://balatarin.com/permlink/2009/7/6/1647854#c-1919996
اما واقعیت اینه که حتی سوخت بیشتر یا استهلاک بیشتری هم نخواهد بود چون در لحظه پیک سیستم داره با حداکثر توان کار می کنه و :
اگر شما بیش از حد برق مصرف کنید نیروگاه اضفه ای وارد چرخه نمیشه که اونرو تامین کنه و موجب آلودگی ب...
اگر شما بیش از حد برق مصرف کنید نیروگاه اضفه ای وارد چرخه نمیشه که اونرو تامین کنه و موجب آلودگی بیشتر محیط زیست بشه. پس بهتره برای شرکت در مبارزه مدنی، خودمون تصمیم بگیریم این برق رو چطور مصرف کنیم. بگذاریم این برق صرف روشن شدن میلیونها تلویزیون بشه یا صرف روشن شدن اتوها و جاروها و ....
منبع:
http://bilmaz.blogspot.com/2009/07/blog-post_05.html
به نظر شما جون انسانها مهمتره یا سرمایه ای که از نفت حاصل شده و بخش اعظم اون فی الحال داره به جاهای دیگه دنیا بذل و بخشش میشه.
برادر من، آدما دارن به خاطر این هدف از جونشون می گذرن، شما نگران نیروگاهها هستید! اگر این جنبش به نتیجه برسه، هزاران برابر اون سرمایه ها از راه نجات مملکت از این دله دزدها احیا میشه.
یادتون باشه اینا 300 میلیارد دلار پول مملکت رو در این چار سال به هدر دادند. 300 میلیارد کم پولی نیست.. تازه اون گذشته. هر هزینه ی تحمیلی بر این حکومت ضررش به آینده ی ایران به مراتب کمتر از نفس وجود این حکومته.
....
واقعیت اینه که حکومت نمی تونه یه شبه نیروگاه بسازه و اگر مردم با این طرح همراهی کنن و اجراش کنن، اعتراضات به سرعت فراگیر میشه. حتی اون بازاری که امروز میگه به من چه، وقتی حکومت نتونه برقش رو تامین کنه، صداش در میاد.
....
منبع: همان
دوست عزیز همونظور که می بینی این اشکالات عینا شاید اگر اغراق نکنم دست کم 10 بار در بحث های قبلی جواب داده شده و حتی در جمع بندی پرسش و پاسخ ها آورده شده ولی این دوستان بدون اینکه نقدی به جوابهای داده شده بکنن، باز سوال رو مطرح می کنن تا دیگران رو به تردید بندازن. به هر حال اگر ابهامی بود بفرمایید.
آره
چیزی که دوستان می گن و من هم موافقم اینه که هر نافرمانی مدنی به دولت ضرر نمی زنه و مصداق اعتراض نیست. تابستان پارسال که روزی 2-4 ساعت برق در تهران می رفت مگه اتفاقی افتاد؟ ثانیاً برق حق مردمی است که در مقابل فروش نفتی که متعلق به اونهاست به قیمت ارزون بهشون داده می شه. محروم کردن خودتون از این حق با دولت چکار می کنه؟ باز هم می اندازن گردن خشکسالی و کمبود آب. مگه پارسال که انداختن صدای اونایی که می گفتن کلاً 10% ظرفیت تولید مال نیروگاههای برقابیه که با خشکسالی شده 5% به جایی رسید؟ دروغی که مسایل فنی پشتش باشه و همه ازش سر در نیارن راحتتر باور می شه.
خلاصه این که فشاری رو که با قطع برق یک ساعته می خواین به دولت بیارین با بودن برق و کسب اطلاعات و پخش اون می تونین چند برابرش رو وارد کنین. محله هایی که همکاری نمی کنن در کمال آرامش مزخرفات صدا و سیما رو به عنوان اطلاعات هضم می کنن و این دیگه به عهده خودتونه که چطوری با این قضیه مقابله کنین.
اما یک نکته مهم رو بذار همینجا بگم. مساله اصلی نافرمانی مدنی همینه که نگذاریم جامعه شرایط عادی داشته باشه و صدای اعتراض مردم به هر ترتیب ممکن( والبته قانونی) بلند باشه.
برق برای مدت محدود با اتحاد مردم قطع میشه. این هیچ ربطی به محروم کردن مردم ، آسیب زدن به شبکه، محدودیت در برقراری ارتباطات و ... نداره. برق در سال گذشته روزی دو تا چهار ساعت قطع می شد و خللی در کار اطلاع رسانی و نیروگاه و بیمارستان و ... نبود.باید مردم حتی " کودکان خردسال و زنان باردار" فرصتی برای ابراز مخالفت با حکومت نامشروع داشته باشن.
1- مردم یاد می گیرن که وقتی برنامه خائنانه ای از صدا و سیما پخش شد، برق محله رو قطع کنن. اگر طرح فراگیر باشه مطمئن باش که برق اکثر مناطق ایران موقع پخش اعترافات قطع میشه. این کار شبیه اینه که وقتی کسی ا.ن. تو اجلاس حقوق بشر سخنرانی می کرد، نماینده ها از جلسه بیرون رفتن و تمام اعتباری که ا.ن می خواست از این راه کسب کنه به باد فنا رفت.
2- قطع برق صدای مردم ساکت و حتی حامی ا.ن رو در میاره. بالاخره حتی آدمهای غیر سیاسی باید بفهمن که نمی تونن در حکومتی زندگی کنن که اکثریت جامعه باهاش مخالفه.
3- می پرسی چه ضرری به دولت می زنه. یه سوال از خودت دارم، راهپیمایی اون هم راهپیمایی سکوت چه ضرری به دولت می زد که حاضر شد با اون شدت و بی آبرو کردن خودش و نیروهاش جلوش رو بگیره؟ اینکه شما توی وبلاگت یه مطلب علیه دولت بنویسی چه ضرری بهش می رسونه؟ پس چرا فیلترت میکنن و بلاگر ها رو زندانی می کنن. اصلا بگو ببینم الله اکبر های شبانه چه ضرری به حکومت می رسونه که اینطور به ...
ما باید برای هر کسی با هر شرایطی، راهی برای ابراز مخالفت داشته باشیم.
4- ویژگی این طرح اینه که دولت نمی تونه با پول جلوش رو بگیره، نیمتونه کتمانش کنه، نمی تونه کسی رو به خاطر شرکت توی اون دستگیر و زندانی کنه، برای مردم هزینه ای نداره، لازم نیست حتی از خونه هاشون بیرون بیان و در عین حال می تونن فریاد اعتراضشون رو به همه برسونن حد اقل به اندازه همون الله اکبر های شبانه.
یادت باشه اگر ما حکومت کودتا رو راحت بذاریم اون ما رو راحت نمی ذاره. این قانون بازیه. هزاران زندانی ما دستش هست و شکی نیست که به محض خلاص شدن از این اعتراض ها موج سرکوب رو شروع می کنن. ما باید به همه روشها اعتراض خودمون رو نشون بدیم چه با نوشتن روی پول باشه چه با الله اکبر گفتن.
باز هم ازت خواهش می کنم لینکهایی که به این موضوع مربوط هست بخون (یه موضوع داغ هم قبلا درباره خود طرح، نه نتیجه اون، داشتیم) و بعد از اون اگر ابهامی بود بگو.
+ مقاله اوس پیمان در هفت تیر
+ خاموشی سبز: طرحی که حکومت را زمین گیر می کند.
+ پاسخ به همه شبهات درباره طرح "خاموشی سبز"
و لینک های بالا
+
http://balatarin.com/permlink/2009/6/23/1630942